2014-07-20

Packlista, Au pair, England

Det här inlägget är till alla er som vill ha lite insyn i vad jag packar med mig för ett år i London. Om någon annan funderar på att åka som au pair och vill ha lite idéer om vad man ska ha med sig så kommer min lista här:


  • underkläder (bh och trosor)
  • strumpor
  • strumpbyxor
  • bikini
  • träningslinnen/t-shirts
  • träningsbyxor
  • träningsjacka
  • sportarmband
  • jeans/byxor
  • träningsskor ute (tänkte köpa ett par att ha inne där borta)
  • fotbollsskor
  • benskydd
  • fotbollsshorts
  • fotbollströjor
  • fotbollsstrumpor
  • träningsoverall
  • underställ
  • klänningar
  • linnen
  • t-shirts
  • shorts
  • kjolar
  • koftor
  • skjortor
  • kavaj
  • tjocktröjor
  • jackor
  • regnkläder
  • mössa
  • vantar
  • halsduk/schal
  • skärp
  • handväska
  • pyjamas
  • mjukisbyxor
  • smycken
  • böcker
  • klockor
  • presenter
  • adapter
  • förlängningssladd (så slipper jag ha flera adaptrar)
  • kamera
  • kameraladdare
  • dator
  • datorladdare
  • mobil
  • mobilladdare
  • hörlurar
  • karta
  • godispåse (mycket saltlakrits)
  • plånbok (bankkort, id-kort)
  • pass
  • bankdosa
  • försäkringspapper
  • nagelsaker (nagelfil, nagelsax, nagellack)
  • pincett och andra småsaker man har i necessär
  • ipren
  • allergitabletter
  • solglasögon
  • skor
  • smink
  • ansiktstvätt
  • hårsaker (hårsnoddar, hårspännen, borste m.m.)
  • rakhyvel
  • deodorant
  • parfym
  • handkräm
  • tandborste
  • tandkräm
Så det här är typ det jag har med mig. det blir två bagage, ett handbagage och en datorväska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar